Perlinių kruopų sriuba su agurkais

3 bulvių,
2 nedidelių morkų,
3 – 4 saujų perlinių kruopų,
1,5 – 2 l sultinio,
2 raugintų agurkų,
kuokštelio petražolių,
žiupsnelio maltų juodųjų pipirų,
žiupsnelio druskos.

Kubeliais pjaustytas bulves ir morkas metame į verdantį sultinį. Beriame kruopas, kurias galime prieš tai šiek tiek pamirkyti. Užverdame. Daržovėms ir kruopoms suminkštėjus suberiam pjaustytą raugintą agurką ir smulkintas petražoles. Pasūdome ir papipiriname. Leidžiame kelias minutes pavirti.

Kas mėgsta sriubą pasigardina šaukšteliu grietinės.

Šiupinienė

50 gr sviesto,
3 šaukštų pomidorų padažo,
3 šaukštų grietinės,
trupučio druskos ir pipirų.

Morkas ir bulves nuskusti ir supjaustyti kubeliais ir dėti į puodą, pirma morkas tada bulves. Per vidurį dėti mėsos faršą, susmulkintą svogūną, pipirus ir sviestą, ant viršaus dėti supjaustytą kopūstą.

Užpilti vandens ir uždėti dangtį, virti ant silpnos ugnies ir nemaišyti. Kada daržovės suminkštės dėti pomidorų padažą ir grietinę, šiupinienę išmaišyti ir užvirinus nukaisti puodą. Valgome kol šilta.

Ankstyvo rudens minestrone

Jums prireiks:

• 200 g. daržovių ar borlotti pupelių, šviežių arba džiovintų ir pernakt mirkytų
  • 1 laurų lapas
  • 1 sutrintas pomidoras
  • 1 mažas nuluptas pomidoras
  • 1 bulvė
  • Jūros druskos ir šviežiai maltų juodųjų pipirų
  • Alyvuogių aliejaus
  • 4 bryzeliai smulkiai pjaustytos rūkytos pančetos (vytintų lašinukų) ar kumpio
  • 2 maži nulupti ir smulkiai pjaustyti raudonieji svogūnai
  • 2 nuskustos ir pjaustytos morkos
  • 2 nuvalyti ir pjaustyti salierų stiebai
  • 1/2 pjaustyto pankolio svogūnėlio
  • 3 nuluptos ir smulkiai pjaustytos česnako skiltelės
  • Sauja šviežių bazilikų lapelių ir stebelių
  • Makaronai
  • 800 g. konservuotų slyvinių pomidorų
  • 2 mažos cukinijos, supjaustytos į keturias dalis, o paskui griežinėliais (kartu su stiebeliais)
  • 560 ml vištienos, kumpio ar daržovių sultinio
  • Raudonojo vyno
  • Ypač tyro alyvuogių aliejaus
  • Mangoldų arba špinatų
  • Gabalėlis parmezano patarkuoti

Veiksmai:

Į puodą su vandeniu suberkite šviežias ar džiovintas pupeles , įmeskite laurų lapą, trintą pomidorą ir bulvę – tai suteiks pupelėms kvapo ir suminkštins. Virkite, kol suminkštės, paskui paragaukite. Džiovintas pupeles gali tekti virti apie valandą, šviežias patikrinkite jau po 25 minučių. Nukoškite (pasilikite maždaug pusę stiklinės nuoviro), išmeskite laurų lapą, pomidorą ir bulvę. Įberkite druskos , pipirų, kliustelkite aliejaus. Kol pupelės verda, pasigaminkite soffrito. Keptuvėje įkaitinkite šiek tiek alyvuogių aliejaus, suberkite pjaustytą pančetą ar kumpį, svogūnus, morkas, salierus, pankolį, česnako skilteles ir smulkiai supjaustytus bazilikų stiebelius. Lėtai troškinkite ant silpnos ugnies vos vos pravėrę dangtį maždaug 15-20 minučių, kol daržovės suminkštės. Sudėkite pomidorus, cukinijas, įpilkite raudonojo vyno ir lėtai patroškinkite dar 15 minučių. Dabar sumeskite mangoldus arba špinatus, supilkite sultinį ir suberkite pupeles . Makaronus sudėkite į polietileninį maišelį ir užriškite. Švelniai patuksenkite kočėlu, kad makaronai sutrupėtų. Nukirpkite maišelio kampą ir suberkite makaronus į sriubą. Maišykite ir lėtai virkite, kol makaronai suminkštės. Jei sriuba jums atrodo per tiršta, įpilkite daugiau sultinio ar pupelių nuoviro. Paskui paragaukite, įberkite druskos ir pipirų. Patiekite apibarstę plėšytais bazilikų lapeliais ir pašlakstę ypač tyru alyvuogių aliejumi.

Guliašinė sriuba

• 1 stikline pupelių
  • Ddelės skardinė luptų pomidorų savo sultyse
  • 0,5 kg kiaulienos arba jautienos
  • 2 paprikos
  • 2 morkos
  • 1 didelis svogūnas
  • 4-5 skiltelės česnako
  • Kadagių uogų, lauro lapelių, provanso žolelių, druskos, pipirų, aliejaus, sojų padažo.

Veiksmai:

Pupeles užmerkti iš anksto, mėsą supjaustyti mažais gabaliukais, pamarinuoti su provanso žolelėmis, pipirais, sojų padažu. Mėsą apkepti keptuvėje kol apskrus. Pupeles apvirti atskirame puode, nusunkti. Mėsą sudėti į puodą, kuriame virsite sriubą, įpilti vandens, kad per 1-2 pirštus semtų mėsa, sudėti laurų lapelius, 7-10 kadagio uogas, kubeliais pjaustytus svogūnus, kapotus česnakus, druskos ir troškinti kol mėsa bus visiškai minkšta. Sudėti pupeles, įpilti verdančio vandens, skridinėliais pjaustytas morkas truputį pavirti, supilti šiek tiek smulkintus pomidorus su visomis sultimis, sudėti pjaustytas paprikas.

Šalta sriuba su krevetėmis

Juodieji pipirai
Mėtos šakelės papuošimui

Veiksmai:

Agurką smulkiai supjaustome. Sudedame į virtuvinį kombainą agurką, krevetes, jogurtą, supilame cirtinų sultis ir išmaišome, tik neturi pasidaryti tyrė. Sudedame žalumynus, pasūdome ir pagardiname pipirais. Supilame i lėkštes ir apie 1 h laikome šaldytuve. Prieš patiekiant kiekvieną sriubos lėkštę papuošiame mėtos šakele.

Vištienos – sriubos derinys su pievagrybiais

Vištienos filė – 300g,
Alyvuogės – 50g.,
Vištienos filė – 300g.,

Veiksmai:

Pirma susmulkiname daržoves kubiukais. Supjaustome vištiena vidutinio dydžio gabaliukais, į ją įdedame 1 valg. šaugstą majonezo išvardintų prieskonių – česnako. Viską sumaišome ir paliekame pastovėti 15 min. Kol mūsų vištiena marinuosis, dedame virti daržoves, į jas įpilame sultinio. Verdame 10 min.. Po to marinuotą vištieną dedame į keptuvę, įpilame alyvų aliejaus ir pakepame silpnai kokias 7 min.. Baigiant kepti vištienai, sudedame pievagrybius, kartu pakepame 2 min. ir sudedame viska į verdančią daržovių sriubą. Viską verdame dar 15-20 min.. Pagardiname grietine ir apibarstome petražolėmis ar krapais. Gero apetito!

Tinginuko sriubytė

Vanduo                                           1.5 l
Bulvės                                             2 vnt
Ryžiai                                              50 g
Rūkyta kaimiška dešra ar kumpis    3-4 gabaliukai
Vištienos sultinys                            3 kubeliai
Krapai

Veiksmai:

Į įkaitusį vandenį suberiame smulkiai supjaustytas bulves, 3-4 dešros (ar kumpio) gabaliukus, ryžius. Visa tai verdame apie 15 min. kol išverda bulvės ir ryžiai. Sudedame vištienos sultinį ir gerai išmaišome, verdame dar porą minučių. Pabaigoje suberiame smulkiai supjaustytus krapus (tinka ir kitokie žalumynai).Skanaus

Vistienos sriuba

2 vistos ketvirciai
keletas bulviu
1 morka
1 svogunas
4 – 6 saukstai ryziu
2 vistienos sultinio kubeliai
lauro lapeliai, pipirai, ziupsnelis svieziu petrazoliu

Veiksmai:
Apverdame vištienos ketvirčius, nupilame sultinį. Dedame apvirtus ketvirčius i svaru vandenį ir vėl verdame. Mėsai išvirus, ja kiek atvėsiname ir susmulkiname, dedame atgal į verdantį sultinį kartu su gana smulkiai supjaustytomis bulvėmis, morka, ryžiais ir svogūnu (jei pageidaujate, svoguna galite pakepinti, taciau nekepintas jis suteikia sriubai malonu prieskoni, taciau visiskai nesijaucia svoguno kvapo). Suberiame vištienos sultinį, prieskonius (keletą pipiro zirnelių, lauro lapus), baigiant virti įdedame šviežiai smulkintų petražolių.

Pastaba: ši sriuba gali būti tiršta. Svarbu kruopsčiai susmulkinti vištiena, bulves supjaustyti mazdaug 2 cm kubeliais ir iberti kiek daugiau ryžiu.

sriuba

Jums prireiks:
šprotai aliejuje, morkos, svogūnai, bulvės, truputi ryžių

Veiksmai:
Užkaisti bulves su ryžiais,ant keptuves paketinti morkas su svogūnais,ir kai išvirs bulves su ryžiais tada supilti pakepintas morkas ir svogunus ir supilti šprotus.

Senovinė Kūčių šešių žuvų žuvienė

Jums prireiks:
200g vandens, 20g karpių, 20g lynų arba lydekų, 20g ešerių, 20g kuojų, 10g ungurio, 12g morkų, 12g svogūnų, 3g  česnakų, 3g krapų, 3g petražolių, 100g sterko filė, 2g druskos, 0,05g maltų juodųjų pipirų, 0,01g džiovintų peletrūnų, 2g šviežių krapų, 5g Trejų devynerių trauktinės

Veiksmai:

Į 200g vandens įdėkite išdarytų 20g karpių, 20g lynų arba lydekų, 20g ešerių, 20g kuojų, 10g ungurio, arba kitokių penkių skirtingų žuvų, sudėtų į marlės maišelį. Į kitą marlinį maišelį įdėkite 12g morkų, 12g neluptų, bet gerai nuplautų svogūnų, 3g neluptų, bet gerai nuplautų česnakų, 3g krapų ir 3g petražolių kotų, sudėkite į žuvienę ir virkite 10-15 min. ant lėtos ugnies (jei smarkiai virs, tai bus drumstas sultinys), graibant susidariusias putas. Išvirus, maišelius išimkite, įdėkite 100g sterko filė arba kitos baltos be kaulų žuvies filė, ir dar pavirkite 5 min. Žuvies gabalus išimkite ir padėkite šiltai. Sultinį pagardinkite 2g druskos, 0,05g maltų juodųjų pipirų, ir, uždengus dangtį, pritraukinkite. Patiekiant, į sultinį įdėkite virtos žuvies gabalą, 0,5g ypatingai plonai supjaustytų džiovintų pomidorų šiaudelių, įberkite 0,01g džiovintų peletrūnų, 2g šviežių krapų šakelių ir dar įpilkite 5g Trejų devynerių trauktinės